| # 
						Úterý 9/7 2024 - TEXT A FOTO: Ladislav Beran Ani letos 
						neochudily České dráhy návštěvníky a obyvatele Šumavy o 
						tradiční jízdy historickým vlakem taženým parní 
						lokomotivou. Jízda malebným krajem patří v prázdninových 
						měsících k nejvyhledávanějším atrakcím našeho regionu. 
						Letos jsou jízdy zorganizovány do prvních tří 
						červencových víkendů a my jsme jednu z nich fotoaparátem 
						zdokumentovali v sobotu 6. července.  Vlaky táhne 
						bezmála stoletá lokomotiva řady 354.195, které se 
						přezdívá Všudybylka a přijela z depa historických 
						vozidel v Lužné u Rakovníka. Byla vyrobena již v roce 
						1925. Ve vlacích jsou také zařazeny muzejní vagony s 
						dřevěnými sedačkami, stahovacími okny a dokonce i s 
						otevřeným vyhlídkovým vozem a bufetovým vozem.  Souprava 
						dorazila do Volar v neděli 30. června z Prachatic, kde 
						se den před tím účastnila Prachatického železničního 
						dne. Na trati do Nového Údolí a do Černé v Pošumaví pak 
						začala jezdit 6. července a ještě ji tu čekají jízdy 13. 
						a 14. července.  
						 O týden 
						později 20. července pojede na trati z Volar přes Lenoru 
						a Kubovu Huť do Vimperka. A v neděli 21. července 
						souprava Šumavu opustí a vydá se z Vimperka do Blatné. 
						Detailní jízdní řády a informace o jízdném je možné 
						najít www.cdnostalgie.cz a jízdenky a rezervace je možné 
						koupit i na www.cd.cz/eshop.  Sobotní 
						nádherné počasí přímo vybídlo k jízdě do Nového Údolí a 
						Černé v Pošumaví. Největší atrakcí byl samozřejmě 
						otevřený vagon. Cestující v něm totiž mají při cestě 
						zpět doslova na dosah couvající lokomotivu. Pozornost 
						budí také doplnění vody ve Stožci, o které se stará 
						místní hasičský sbor. Zkrátka nádherná nostalgie i s 
						možností se ve vlaku občerstvit.  Ve Volarech 
						na nádraží bylo navíc možné si prohlédnout i historické 
						motorové lokomotivy 754 071 -9 a T 478 1001, které i 
						dnes patří k hlavním lokomotivním řadám v motorové 
						trakci ČD. První dva prototypy T478.1 byly v ČKD 
						vyrobeny v roce 1964 a na jaře roku 1965 nasazeny do 
						zkušebního provozu.   
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 |