Hlavní strana
 

Zprávy - Kriminalita - Publicistika - Kultura - Fotoreportáže - Pozvánky - Inzerce - Názory - Počasí - FACEBOOK - FOTBAL - HOKEJ - SKI KLUB

 
Chcete vědět více? Stačí kliknout.

www.foto-show.cz

www.alarmyvelek.cz

Více...

www.aaasedacky.cz

 

www.prachatickonews.cz - Zprávy

 Kampaň končí, černým koněm bude Pro Prachatice

 PRACHATICE - 14. října 2010 - 8:11 - Nejsledovanější předvolební kampaň za posledních patnáct let v Prachaticích končí. V pátek a sobotu 15. a 16. října vyrazí voliči do volebních místností a rozhodnou, kdo zasedne v prachatickém zastupitelstvu. 

 Text: Tomáš Přibyl 

Akce slev. Co jsme připravili?   Reklama u nás se vyplatí. Více...

   Volby v Prachaticích budou letos napjatě sledovány hlavně proto, že dosavadní starosta Jan Bauer oznámil, že už se o funkci znovu ucházet nebude. Poslední troje komunální volby s ODS přitom s přehledem vyhrál a bez něj na prvním místě kandidátky to budou mít občanští demokraté o hodně složitější. Otázkou je také, jak se bude letos dařit ve volbách novým stranám - Věcem veřejným, které sestavily ve městě mladou kandidátku s programem, který může zaujmout a TOP 09, o které se dá říci to samé. Silnější kandidátku, než před čtyřmi roky, postavili Zelení, kterým popularita Aloise Pavlíčko může získat i několik mandátů. 

   Volby budou mít letos také černého koně - sdružení Pro Prachatice. To jako jediné z jedenácti kandidátek nevyužilo nabídky kandidovat pod hlavičkou některé z celorepublikových stran nebo sdružení. Připravilo nejdelší kampaň ze všech stran a sdružení v Prachaticích a ukázalo, že i ve dvanáctitisícovém městě se dá udělat moderní a slušná kampaň s využitím moderních technologií. Hlavně ale může bodovat složením kandidátky, na které je dlouhá řada místních známých osobností. "Od počátku jsme chtěli jít opravdu nezávislou cestu. Proto jsme založili vlastní sdružení, poté požádali prachatické spoluobčany pomocí petice o možnost zaregistrovat naší kandidátní listinu. Místo potřebných 822 podpisů máme podporu více než 1200 spoluobčanů. Jsme si však vědomi toho, že možnost kandidovat byla pouze startovní čárou. Až v následujících dnech se prokáže, zda naše dlouhodobé úsilí bude úspěšné či dokonce vítězné," uvedl lídr PRO PrachaticeRobert Zeman. 

   Sdružení může těžit i z toho, že "pochází" z doby největšího odporu proti současnému vedení města. Myšlenka společně kandidovat do zastupitelstva města Prachatice vznikla přibližně před třemi lety, tedy v době, kdy hrozil zánik druhého stupně základní školy Zlatá stezka. "Kauza kolem školy společně s vydařeným zvratem tehdejšího unáhleného a nekompetentního rozhodnutí vedení města o postupném rušení školy, byla sice velkým motivem zasáhnout pomocí komunálních voleb do správy města, avšak nebyla zdaleka jediným. Pravdou zůstává, že tato událost prokázala, že názor občanů a jejich zájem o správu města může a měl by udávat směr při strategických rozhodnutích zastupitelstva," uvedla Andrea Tajanovská, dvojka kandidátky PRO Prachatice a dodává: "Jednoduše si správu města představujeme jinak. Chceme transparentní, hospodárnou a moderní samosprávu s jasně nastavenými kritérii a parametry kvality. Zajistíme komunikující, kompetentní a odbornou samosprávu a vedení jednotlivých odborů městského úřadu. Takto se to sice může jevit jako výkřiky do tmy, ale v mnohých českých a moravských městech moderní management veřejné správy dlouhodobě a bez problémů funguje ku prospěchu všech obyvatel města. Není důvod, proč by tomu tak nemělo být i v Prachaticích, obzvláště je-li možnost získat na modernizaci veřejné správy finance z Evropské unie."

   Sdružení vedlo nevtíravou a moderní předvolební kampaň. Do předvolebního boje přineslo řadu nových marketingových nástrojů. "Abychom co nejvíce oslovili spoluobčany a představili jim naši vizi a cíle pro další volební období ve městě Prachatice, zřídili jsme webové stránky www.proprachatice.cz. Do dnešního dne jsme na nich zaznamenali přes čtyři tisíce vstupů. Návštěvníky stránek zajímali především diskuse, profily kandidátů našeho sdružení a náš volební program, který jsme mimochodem zveřejnili v podrobné podobě již červnu jako první volební uskupení. Taktéž s námi mohli jako s jediným volebním uskupením  spoluobčané diskutovat pomocí veřejného fóra. Chatovali jsme na téma sociální služby, hospodaření a správa města," doplnil Robert Zeman s tím, že vydávání tiskových zpráv, roznos letáků do schránek a výlepy plakátů s kandidátní listinou jsou dnes již samozřejmostí a i sdružení PRO Prachatice v předvolebním boji využilo tyto tradiční nástroje. 

   Naprostou novinkou letošní kampaně však byl předvolební klip, ve kterém představila většina kandidátů sdružení nejdůležitější body volebního programu PRO Prachatice. Klip je k vidění jak na stránkách sdružení tak i na YouTube. 

   "Kandidátní listina nevznikala nijak živelně, byl to dlouhodobý proces. Na počátku byla skupina sedmi lidí. Každý z nás pravidelně přinášel doporučení na nové kandidáty. Přičemž jsme všichni měli právo veta ke každému novému kandidátovi bez udání důvodu. Právo měl každý kolega, který do sdružení přišel. Na finální podobě kandidátní listiny se tedy podílel každý z nás se stejnou měrou odpovědnosti a pravomocí. V červenci jsme absolvovali primární volby, které byly tajné, rovné a přímé, tedy standardně demokratické. Každý z kandidátů zastává na kandidátce ten post, na který ho ostatní členové sdružení poslali. Nejsme tedy sdružením jednoho muže, ale jsme kandidátkou 21 osobností," popsala vznik kandidátky Andrea Tajanovská.

   Stejným způsobem sdružení utvářelo i volební program. "Nejprve jsme definovali hlavní oblasti správy města, které jsou pro nás důležité a které bychom v případě volebního chtěli prosadit. Poté jsme utvořili pracovní skupiny, které rozpracovaly hlavní programové body do podrobné a konkrétní podoby," doplnil Robert Zeman.

Máte informace stojící za zveřejnění? Nečekejte až zavoláme a ozvěte se nám sami.

Napište nám e-mail nebo volejte:

+420 724 576 434 a 

+420 607 640 368

 

 

Více...

Více...

Více...

 
Copyright: Zdeněk Přibyl - FOTOGRAFIK, 2005 až 2010, Všechna práva vyhrazena
Redakce - Reklama