Zprávy  Krimi  Od čtenářů  Kultura  Foto  Inzerce  Názory  FACEBOOK  Redakce  Reklama  Odkazy
  

 

 

 

 

 

 OBRAZEM: Díky vám byla Šumava na nohou s Annou K a Narttu

 VIMPERK - 22. září 2015 - 11:14 - První koncert Šumavy na nohou se vydařil nad očekávání. Chceme poděkovat všem, kteří na koncert dorazili a všem těm, kdo si koupili vstupenky. Bez vaší pomoci by se celý koncert a hlavně sbírka pro Báru, Barušku, Lucku, Jonáše, Pavlíka a Tomáše nemohly uskutečnit.

 Z redakční pošty: Šumava na nohou, foto: Jiří Šejna

www.dre-kon.cz  

   My jsme si celý večer užili a podle reakcí lidí na koncertě, víme, že si ho užili všichni přítomní. Máme velkou radost z toho, že koncert, který jsme organizovali poprvé v životě, se nám takto vydařil. A to víc nás mrzí, že se nám nepodařilo všem dostatečně vysvětlit naší myšlenku, proč věci děláme, tak jak je děláme a po koncertu stále narážíme na otázky, jak byla celá akce financována a šlo vůbec o charitativní koncert? K mnoha lidem se dosud nedostala zásadní informace – ze vstupného nejsou, nebyly a nebudou hrazeny náklady na uspořádání Koncertu Šumava na nohou.

   Náklady na kapely (kromě Narttu), zvukaře, moderátorku, OSU, tiskové materiály, ochranku a ostatní režii dosáhly výše zhruba 200.000 Kč. Všechny tyto prostředky jsme získali od našich generálních partnerů – Renault ČR, HS AUTO Staněk a NADACE ČEZ. Významně nám přispěly i Město Vimperk, Jihočeský kraj, firma Agromont, Městys Strážný, MUDr. Jana Fabianová a bezplatným zapůjčením sálu i manželé Strakovi a mnoho dalších drobných dárců. Všechny informace o tom, kdo nás podporuje, naleznete na www.sumavananohou.cz pod odkazem „Podporují nás“.



   Oproti tomu jsme v polovině července vyhlásili veřejnou sbírku pro Báru, Barušku, Lucku, Jonáše, Pavlíka a Tomáška, která probíhala od 15. 7. 2015 do 19. 9. 2015 formou prodeje vstupenek. Všechny peníze z každé prodané vstupenky šly na zvláštní sbírkový účet, na kterém je ke dni 22. 9. 2015 něco málo přes 201.000 Kč. Tyto peníze budou použity výhradně za jediným účelem – chceme za ně nakoupit věci pro výše jmenované těžce postižené děti a mladé lidi a to v souladu s přáním jejich rodičů. 

   Při vyhlášení sbírky, která je registrována na Krajském úřadu Jihočeského kraje, jsme se zavázali, že 100 % z výtěžku ze vstupného použijeme na věci pro ně. Konkrétně se jedná o zdravotní matraci a postel pro Báru, příspěvek na autosedačku pro Lucku (místo původně zamýšleného termopytle), pro Barušku budeme shánět hygienické pomůcky. Pavlík potřebuje jet do lázní a mít tablet, na kterém si bude cvičit motoriku rukou. Jonáš je celkově nepohyblivý a potřebuje benecykl – kočárek pro dospělou osobu, a nakonec je tu Tomáš, který ze svého invalidního vozíku vyrostl a my chceme jemu a jeho rodině pomoci uhradit příspěvek, který při jeho platbě nepokryje pojišťovna.

   Je tedy nutné zopakovat: náš projekt má dva účty, na obou se sešlo kolem 200.000 Kč. První z těchto dvou set tisíc pochází od sponzorů, kteří věděli a vědí, že nám přispívají na Koncert. Ten jsme dokázali uspořádat jen díky jejich laskavé podpoře a je z většiny zaplacen. Chybí uhradit OSA, zvukaři a grafické materiály, které jste viděli v Cihelně (označení parkovišť, barů atd.). Předpokládáme, že nám zbude cca 20.000 Kč, které použijeme na organizaci další akce. Jakmile budeme účetnictví Koncertu uzavírat, předložíme ho ke kontrole vimperským radním, Jihočeskému kraji, který nám dal grant na uspořádání kulturní akce a také ho zveřejníme.



   Na druhém, sbírkovém účtu jsou peníze, které jsme vybrali od vás a od firem, které nakupovaly vstupenky pro své zaměstnance. Rádi bychom poděkovali především Závodu Boubín Lesů ČR, firmě OV Media, KMP Čkyně, STTEN, BH Nemocnici Vimperk, firmě Reno, Auto Jamra, Dřevostroji Čkyně, Rodentice a zaměstnancům Městského úřadu Vimperk a firmy SAK a mnoha dalším menším i větším podnikatelům, kteří sobě, nebo svých zaměstnancům vstupenky nakoupili. Na sbírkovém účtu je, jak už bylo řečeno, ke dni 21. 9. 2015 cca 201.000 Kč. Tuto částku chceme rozdělit rovným dílem podle počtu podporovaných dětí na šestiny a nakoupit jim věci, které si přály ony a jejich rodiče, a které jim usnadní život.

   V polovině září už bylo jasné, že nevybereme celých 290.000 Kč, které bychom k tomuto účelu získali, kdyby se Cihelna vyprodala. Zažádali jsme tedy prostřednictvím našeho sympatizanta a člena, Milana Sečanského, u NADACE JISTOTA Komerční banky o 72.000 Kč. Částka 280.000 – 290.000 Kč je cílová, protože nám umožní nakoupit všem dětem věci v hodnotě 45.000 – 48.000 Kč bez rozdílu. Tolik totiž stojí benecykl pro Jonáše, Tomášův příspěvek na invalidní vozík a tolik chceme přispět i Lucce na novou autosedačku. Jednoduše nechceme dělat mezi dětmi rozdíly a nakoupit věci v této ceně i ostatním. Předpokládáme, že na konci září se dozvíme, zda jsme tento grant dostali, či nikoli. 



   I když je ke dni Koncertu sbírka ukončena, můžete nám posílat peníze na číslo účtu 267414472/0300. Do poznámky, prosím, uvádějte, slovo „dar“, nebo „děti“ ať víme, že přispíváte na nákup věcí pro ně. 

   I v případě sbírky platí, že její účetnictví zveřejníme a navíc i předložíme ke kontrole Krajskému úřadu Jihočeského kraje. Když se nám nepodaří získat celou částku, začneme jednat s rodiči, úřady práce a zdravotními pojišťovnami, jak jejich přání dofinancovat z jejich vlastních, nebo jiných zdrojů. O postupu a průběhu těchto jednání vás budeme dále informovat.



   Nakonec jedno velké poděkování: Město Vimperk bylo jedním z partnerů Koncertu. Nejen, že nám pomohlo finančním příspěvkem ve výši 30.000 Kč, ale i Městské kulturní středisko nám zapůjčilo lavičky do sálu, odpadkové koše a stupně pod bicí a perkusy na pódium. Moc nám pomohla i skutečnost, že jsme mohli plakátovat zdarma na plakátovacích plochách, veřejném osvětlení a hlásit oznámení o Koncertu v městském rozhlase. Městská policie nám navíc zapůjčila zábrany do sálu. Město Vimperk reprezentované vstřícným postojem starostky, Jaroslavy Martanové, bylo opravdu důležitým partnerem Koncertu. Na skutečnost, že se nás v Cihelně sešlo kolem 700, můžeme být právem hrdí. Dokážeme se spolu bavit a pomáhat si navzájem a to je skvělá zpráva. Už teď se těšíme na další ročník. 

  
  

Copyright: Zdeněk Přibyl - FOTOGRAFIK, 2005 až 2015, Všechna práva vyhrazena

Na hlavní stranu

Pro objednání komerčních sdělení a reklamy volejte

+420 607 640 368

Reklama - podmínky

***

TOPlist