Zprávy - Foto - Inzerce - reklama/redakce  

 
  Luboš Kvasnička: Parkovací zóny situaci v centru zlepšují

PRACHATICE – 7. ledna 2020 – 14:53 – Parkovací zóny v centru Prachatic fungují zhruba měsíc. Podle vedoucího odboru dopravy radnice Luboše Kvasničky situaci v centru zlepšují.

      

   Text: KATEŘINA PŘIBYLOVÁ

  

   Nové nařízení, které vstoupilo v platnost 1. prosince a zavedlo modré a zelené parkovací zóny v centru Prachatic, vyvolalo značkou kritiku. Z opozičních řad třeba zaznělo, že není dobré vytlačovat auta z centra, když nemají kde parkovat v okolí jádra. Objevily se ale i hlasy po přísnější regulaci. Zóny jsou určeny pro rezidenty a podnikatelé z centra. Ostatní tu mohou využívat jen placených stání.

   Z řad podnikatelů je pak nejčastěji kritizována nevhodně krátká a nevhodně zvolená doba pro zásobování provozoven. Radnice si ale zatím dál trvá na svém a odmítla i petici za zachování parkování ve Věžní ulici. Strážníci přitom mají pokyn se na parkování zaměřovat a řidičům, kteří parkují v zónách bez parkovacích karet, nechávají za stěračem výzvu k tomu, aby se dostavili na jejich služebnu. Způsob řešení je pak na strážníkovi – může začít domluvou a skončit pokutou až dva tisíce korun.

   Na řešení situace s takzvanými botičkami jich strážníci nemají dost. Nařízení přitom kontrolují i o víkendech a parkujících aut v centru skutečně citelně ubylo a parkují většinou jen tam, kde smějí. Cíl vedení města se proto díky tomu naplňuje. Potvrzují to i vyjádření vedoucího odboru komunálních služeb a dopravy Luboše Kvasničky, který nám odpověděl na několik otázek:

Jak nové opatření se zónami po měsíci fungování hodnotíte?
Na nějaké větší hodnocení je přeci jen ještě brzy. Průběžně monitorujeme stav a shromažďujeme zkušenosti a případné podněty občanů. Za mě osobně je však viditelné, že se oproti předešlému stavu situace zlepšuje. Tím mám na mysli zejména průjezdnost ulic a zpětnou reakci od několika občanů.

S čím jste ho zaváděli a daří se to naplňovat?
Hlavním důvodem bylo vytvořit předpis, který bude v souladu se současně platnou legislativou.

Jaké máte ohlasy od řidičů - obyvatel centra?
Velice různorodé. Z počátku byly spíše kritické, po účinnosti nařízení se však zase začínají více objevovat ty pozitivní. Jsou i tací, kteří by dopravu a parkování v centru ještě zpřísnili.

A jaké máte ohlasy od podnikatelů?
Zde je to srovnatelné s obyvateli centra, někomu se to nelíbí, někomu to nevadí a považuje to za všude jinde běžné. Největší kritika je však asi na omezení doby zásobování. Zde je však nutno podotknout, že toto omezení není součástí nového nařízení, pouze se zavedlo ve stejném období.

Jak moc musí městská policie nové opatření vynucovat?
Toto je otázka na ředitele městské policie. Zvýšení dohledu je však nutností, mnoho řidičů totiž nerespektuje dopravní značení.

Kolik stálo pořízení nového dopravního značení zón?
Pořízení dopravního značení přišlo na zhruba 93 000 korun.

Kolik jste vydali do modrých a zelených zón zatím karet a kolik jste vybrali na poplatcích za ně?
Rezidentních modrých karet bylo prozatím vydáno 75, abonentních zelených devět. Vzhledem k platnosti vydaných parkovacích karet do 31. 12. 2019, se však nejedná o konečný počet. Na poplatcích bylo prozatím vybráno zhruba 110 000 korun.

Bylo by možné nějak pružněji nastavit časy pro zásobování, které se ne vždy trefí do času určeného nařízením města?
Zde musím opět podotknout, že omezení zásobování není součástí nového nařízení, pouze se zavedlo ve stejném období, jako doprovodné. Omezení zásobování v poledních hodinách má za účel přispět ke zklidnění dopravy v centru města v tomto čase. Toto omezení má ale i svá negativa, zejména z hlediska logistického načasování zásobování. Dosavadní zkušenosti a podněty budou předloženy k posouzení komisi dopravy a případná doporučení k projednání v radě města. Změna časů určených pro zásobování, stejně jako změna samotného nařízení tak v závislosti na vyhodnocení v budoucnu vyloučena není.

Neuvažujete, že byste přestali vybírat poplatky za parkování v Zahradní ulici, aby lidé, kteří v centru parkovat nemohou, měli kde zastavit co nejblíže, když jdou třeba na úřady?
Tato otázka bude rovněž předložena k posouzení komisi dopravy a následně radě města v rámci průběžného vyhodnocování nařízení města. Chtěl bych ale uvést, že placené parkování by mělo přispívat právě k obrátkovosti parkujících vozidel a omezit tím dlouhodobě odstavená vozidla.

 
 

ZPRÁVY

 
     
 

PRACHATICKOnews.cz

Husova 68, 383 01

redakce@prachatickonews.cz

TOPlist

 

 

 

 

 

 
 

Copyright: PRACHATICKOnews.cz, Všechna práva vyhrazena